Heading for SizeZero

Som en del kanske sett här på blogg.se så kom det upp en ny blogg som hette just, headingforsizezero. Jag surfade på den av en slump igår när jag klickade mig runt, ögnade igenom den och insåg att den stackars killen som skriver den mår nog inte så bra. Jag blev både chockad och ganska ledsen för hans skull, att han på något naivt sett verkade tycka att det var ganska häftigt det han gjorde... att han var lite cool sådär. Han stod på sig när han ifrågasattes angående om han hade ätstöringar, nej minsann de hade han verkligen inte. Nej visst men bra mår man inte, om man tänker "exprimentera" sig ner 10 kg på bara några veckor!!  Lägger upp bilder på anorextiska kändisar och skriver sin kroppsliga kärleksförklaring till dom som bildtext.
Egentligen tycker jag synd om honom, men samtidigt så blir jag så förbannat arg, hur dum får man vara??

Jaja idag kräver han användarnamn o lösen för att komma in på hans sida... igår var han superstöddig och jätte "cool". Men om det nu hade vart så att allt bara var ett expriment och det gick i likhet med dokumentären som visades på tv nyss, att meningen med det var att visa hur farligt det är, och det gjordes under skarpt kontrollerade former med läkare och sånt, så visst. Men nu gömmer han sig bakom lösenord istället... Jag blir lite arg, men jag hoppas verkligen att han tar sitt förnuft till fånga och börjar älska sig själv istället för ett "ideal" som är både sjukligt osunt och knäckande!

Älska dig för den du är... kroppen är själens boning!

Kommentarer
Postat av: Erika

Man ska vara rädd om sin kropp.



Sv. Ja, toppen är rätt nyinköpt denna månad och sist jag var in på cubus här i övik så fanns den kvar.

2009-02-25 @ 19:07:17
URL: http://morgondimma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0