Vardagslyx!!!

Kom precis hem från operan. Vilken jäklans föreställning wow säger jag bara helt otroligt bra. Göteborgsoperan rocks!
MARY POPPINS var helt fantastisk!! Två barnskådisar var med också dom var såå duktiga fattar inte hur dom kan vara så bra. Hur kan dom lära sig allt utantill? 3 timmar föreställning där dom är med praktiskt taget konstant. 
Favoritscenen fick bli den när alla sotare dansar på hustaket... värsta grymma stepnummret! (ursäkta fjortis snacket men jag har inga andra ord för det ;) Ja det var så man fick tårar i ögonen!
(jag e ju rätt lätt-berörd så det kom allt några överväldigandes-tårar till haha)

Nej men allvarligt att få gå på Operan och se en helt fantastisk musikal är helt underbart, och en av de bästa vardagslyx-grejorna man kan unna sig. I alla fall tycker jag det. Men om du gillar teater, musik och dans så ska ni bannimej unna er detta nån gång för det är såå värt det.
Jag glömde helt av världen utanför inklusive min kommande katastrof-tenta imon. Så tyvärr måste jag sätta mig och plugga nu :(... men denna kvällen kommer jag att kunna leva på lääänge!
Måste boka biljetter till uppsättningen av Läderlappen också. En operett som på operans hemsida beskrivs som operetternas operett... och Åke Zetterström är med, han spelar rollen som Dr. Falke!! Nej hög tid att boka!

Men usch ja nu måste jag plugga!
God natt på er

är detta kanske läderlappen?? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0